onsdag, september 29

warszawa, vivien och vagn.

imorgon bär det av till lite sydligare breddgrader: vi ska flyga till warszawa på en weekend med J:s familj (föräldrar, två systrar med familjer, vi blir åtta vuxna och två barn). var ju i rom med min familj för ungefär två år sen och då fick vi riktigt sommarväder, nu ska vi ju bara typ halvvägs och prognosen visar ca 10 grader och halvmulet. det enda jag kollat upp att jag vill se är gamla stan och kulturpalatset (vi ska bo precis i närheten av det) och utsikten högt uppifrån denna som jag läst om ska vara fin. eventuellt också zoot. annars tänkte jag mig mest insupa miljön genom att promenera och förhoppningsvis äta nåt gott. pirogerna tror jag starkt på, kan nog vara nåt för mig...

denna gång åker vi med wizz air, ett ungerskt bolag med lite udda regler, t ex får man inte checka in några vätskor. detta med 100 ml-begränsningen i handbagaget är ju standard men att man inte får checka in nån vätska alls har jag aldrig varit med om tidigare (är de rädda för läckage?). inte heller att man endast får ha ett stycke handbagage, dvs inte handväska och ryggsäck/kabinväska.


förra veckan hade vi avslutningslunch för vivien (fick bla god
after eight-kladdkaka) och igår var jag hemma hos henne. hon har varit här i ett år nu och det är dags att åka tillbaka till tyskland och fortsätta läkarutbildningen. kommer bli tomt då vi ätit lunch ihop i princip varje dag, oftast bara vi två. vi har kommit varandra ovanligt nära, för att vara mig iaf, jag har släppt henne närmare än jag brukar och jag har fått tillbaka och det känns bra. kom igen omedvetet in på frågan om man måste få bekräftelse från andra för att duga själv?

som den barnvagnsfetish jag är kan jag ju inte låta bli att kommentera att denna äntligen släppts. tycker inte den var lika snygg som singelvagnen men fortfarande cool. smart det där att man kan trycka ihop/dra ut beroende på om man vill ha varukorg eller två sitt/liggdelar.

2 kommentarer:

Maria sa...

Du har bättre koll än en småbarnsförälder när det kommer till vagnar:) Kände inte till den, men enligt pressmeddelandet verkar det som de återigen tänkt till mer än de andra tillverkarna.

Ha det bra på resan. Borde bli varmare än -1 som vi hade i morse!

Lina sa...

hehe, ja, sa kan det vara. nu sitter jag i receptionen pa hotellet i warszawa pa en lanedator. kunde inte lata bli nar tillfalle fanns :-)

vadret ar ganska ratt men idag har det varit lite sol iaf. en forvandsvart modern stad kan jag konstatera efter ett par dagar.