söndag, oktober 3

inlagg fran hotellet i warszawa.

som vanligt nar jag sover borta vaknar jag tidigt, har varit vaken i drygt en timme har nu och tankte att jag kunde satta mig lite vid lanedatorn i receptionen har pa hotellet (som for ovrigt ar jattefint) i warszawa. snart ska jag ga upp och hamta J for frukost (bra och stor buffe) och om ett par timmar blir det hemfard.

vi har insupit staden i ganska kallt och ratt vader (runt atta grader), i fredags var det aven regn sa da tillbringade vi ett par timmar i en galleria (tycker forresten det ar konstigt att vare sig c&a eller marks&spencer finns i stockholm, kanns som om underlaget borde racka) allihopa. kladpriserna ar ungefar som hemma men maten lite billigare, jag tycker som vanligt att matvaruaffarerna ar roligast, men denna gang hittade jag nat aven pa apoteket, storpack paracetamol som var mycket billigare an hemma samt en annan tablett som innehaller paracetamol, nat mot nastappa samt halsont (alltsa mot forkylning). vet att denna ocksa finns i usa men i sverige far man tydligen inte kombinera substanser som ska hjalpa mot olika saker.

igar var det soligare sa da tog akte alla upp till 30:e vaningen i kulturpalatset for att kolla den fina utsikten. promenerade ocksa till gamla stan som egentligen inte ar sa gammal da den byggdes upp i gammal stil efter att ha bombats under kriget. i fredags at vi pa en lite finare restaurang dar jag tog goda kalvpiroger aven om de mer liknade dumplings.

nu kom J ner. dags for frukost...blir bilder nar jag kommer hem.

Inga kommentarer: