onsdag, oktober 27

sent och tidigt (inlägg nr 699).

jag fick ett brev från honom och han hade startat företag i fruktbranschen. nåt sånt säger forrest gump när han får ett brev med apple-logga från dan. (hette han så, hans kompis?) den roliga repliken tänker jag på nästan varje gång jag ser en mac-dator med det där avbitna äpplet. ovanligt lyckad logga, tycker jag. och även att den lyser på ovansidan av deras bärbara datorer. (var på en föreläsning nu på eftermiddagen där hon som pratade hade en mac och då kom jag att tänka på detta.)

sitter alltså på jobbet, kommer bli rätt sent idag och imorgon också eftersom jag kör ett försök med sådana inkubationstider så att jag var tvungen att lägga det så. kl fem ska jag skörda celler som fått viss behandling och förbereda de för en facs-körning. samma procedur kl fem imorgon. gissar att jag är klar vid sju kanske.

imorgon bitti måste jag dessutom åka hemifrån kvart i sju för att röntga arm och förhoppningsvis knä (som började göra mer och mer ont efter olyckan så jag ringde och undrade om jag inte kunde få röntga det också) och sen träffa ortopeden. får sätta klockan, som vanligen står på halv sju, på sex. vaknar iofs oftast nånstans där emellan men igår vaknade jag halv sex och hade liksom inte ro att somna om, vilket resulterade i trött kväll. det är lustigt detta hur olika människor liksom sover bäst vid olika tider på dygnet. jag har mycket lättare för att somna kl sju på kvällen än kl sju på morgonen, även om det senare gäller att somna om, men det har ju vissa inga problem med.

Inga kommentarer: