söndag, oktober 24

varmt och kallt på franska.

middagen hos karro i fredags var mysig. J följde också med och hämtade upp mig i haga norra med bil som han hyrt för att vi lättare skulle kunna åka till marcus&petra på inflyttningsfesten på lidingö igår. annars får man ta buss 10 minuter från ropsten och sen gå 2 km, eller pappa hade kunnat hämta oss där men men, jag säger inte nej till skjuts, och det var skönt i fredags med. iaf, huset var gulligt, fast det är ju en gammal sommarstuga och standarden därefter. bilden föreställer deras ovanliga franska kökskran (taget med J:s mobilkamera så det syns inte men det står varmt och kallt på franska). det är läget, dvs sjönära och havsutsikt, de betalat för och prioriterat. det var som vanligt skratt och prat, känns så bra på det sättet med min familj.

J fick i present av mig att gå på bio och äta nånstans och igår pratade vi om att göra det idag och reserverade biljetter till himlen är oskyldigt blå i filmstaden där vi aldrig gått förut, men hans familj håller på och tjatar om att de ska komma hit trots att han inte vill bli uppvaktad (nåt jag tycker man borde respektera) och han har svårt att bestämma hur han ska göra...så än så länge vet jag inte hur dagen kommer se ut...detta är faktiskt bra övning för mig som annars är planeringsfreak :-)

tillägg 16:24: glömde säga att när vi var på väg till lidingö igår såg jag i min roll som carspotter :-) en bmw 530 gt, har aldrig sett en sån förut. var väldigt snygg och färgbenämningen imperialblå briljanteffekt låter också rätt cool.

blev varken bio eller besök idag. vi tänkte bio först och J sa till sin familj att de får komma hit på fredag istället, men när vi varit på willys och handlat kände jag mig febrig och hängig igen, hade visserligen bara 37.7 men blodsockret är också påverkat som vid infektion så vi har bara myst hemma, har kollat på lyxfällan och högläser ur
kleopatras kam.

2 kommentarer:

Nina sa...

hahaha ja det är definitivt så det brukar vara :D roligt att du kom in och sa hej iaf! :D

roligt att du är med och tävlar med! :D

allt bra annars? =)

Lina sa...

jadå =)