onsdag, oktober 20

mellanmålsbyrån.

studerar ofta reklamskyltar och dagens tanke som väcktes av dem i rulltrappan var att jag gillar pressbyråns alternativnamn på sig själva: mellanmålsbyrån. körde de inte med kanelbullsbyrån förut också?

armen är på bättringsvägen. nu kan jag ta av mig tröjan själv och sätta upp håret vilket jag inte kunde i måndags. smärtan i knät har också minskat. fick en kallelse till ortopeden om en vecka, torsdag kl 9 fast 1,5 timme innan dess skulle jag röntga mig på drop-in-röntgen. tveksamt om jag kommer vilja lägga den tiden om armen blir bättre i den här farten. den ortopeden jag träffade på akuten sa ändå bara att återbesöket var av akademiskt intresse, som jag tolkade henne skulle jag eventuellt kunna ha en spricka i armbågen som inte syntes pga svullnaden/blödningen men grejen var den att skulle en spricka synas på uppföljningsröntgen skulle det ändå inte bli nån skillnad i behandling, dvs inget gips eller skena eller nåt sånt, så som det känns nu kanske jag skippar det besöket. reagerade även på priset; ortopedbesöket skulle kosta 320 kr plus röntgen 200 kr. nu fick jag frikort i måndags men annars hade jag nog tyckt att en kostnad på 520 kr känts lite mycket i detta fall mot vad jag skulle få ut av det. lite märkligt kanske jämfört med att ett akutbesök kostar 350 kr och då betalar man inget extra för röntgen.

Inga kommentarer: