söndag, oktober 17

solig helg.


igår kom mamma, pappa och niklas kom hit på förmiddagen och vi gick en prommis via vinterviken till aspudden och tillbaka till gröndal där vi gick in på bageriet där alla valde godbit. de hade börjat med egna macarons så jag tog en sån och en catalan till mig och J. utanför bageriet satt den stora varghunden (som jag kallar den men det är en annan ovanlig ras som jag inte minns namnet på, ser den av och till här i gröndal) med sin husse. vi började prata med honom och han berättade en massa, bl a att hundrasen använts i usa på fängelser för att skilja på psykopater och icke-psykopater. just den här hunden, som är 15 år och pigg för sin ålder, hade gjort en liknande selektion när han bitit i en man som senare togs av nationella insatsstyrkan och fängslades. en annan intressant sak han berättade, när jag kommenterade att huvudet var så stort, var att huvudet faktiskt fortsätter att växa under hela livet och således blir mer och mer oproportioneligt mot resten av kroppen.

idag träffade vi som bestämt erika&klas i rålis (vi gick både dit och hem i solen som faktiskt värmde skönt när man stod i rätt läge= vantar och sjal fick åka på och av) och fotograferade varandra. var kul att fota med klas superkamera, framför allt för att man kunde ta kort så fort och flera efter varandra och för att den tar så mycket bättre kort när min tycker det är för dåligt ljus. får se hur bilderna blir sen, men det kändes som väntat inte helt bekvämt framför kameran. tog ett par fina på J (och mig) också men de får jag såklart inte visa :-)

Inga kommentarer: