lördag, september 25

en anti-jonisk superborste från japan för 250 kr.

(överhört/tjuvlyssnat på tunnelbanan på tranebergsbron igår.)

känner mig inte bra ännu men åkte ändå in en sväng till jobbet igår när J kommit hem så jag kunde låna hans sl-kort. behövde iaf ta hand om cellerna, byta medium och splitta de som var för täta. när jag är sjuk känns det jobbigt att träffa massa folk, mycket mindre jobbigt då att komma när de flesta gått, jag kom dit vid sextiden och då var det inga kvar som jag kände.

en man kommer ombord på tväris med en pizzakartong och börjar äta de uppskurna bitarna när han satt sig. jag gillar att han gör det, tänker mig in i känslan att han är jättehungrig och att det är bra att han vågar. en hamburgare skulle jag våga, men tveksamt med pizza i kartong.

tre tjejer i 15-årsåldern stiger på efter
honom. det blir snabbt tydligt att den ena är lite utanför. hon pratar mest, verkar ha ett behov av det också, men de andra lyssnar inte. jag tycker lite synd om henne, men samtidigt känner jag igen beteendet hos mig själv. vissa gånger orkar man inte lyssna på vissa människor. ibland kan man göra det för att vara snäll men oftast inte. såklart är det en avvägning, och såklart kan det bero på tjejen som pratar mest också. tror det är typiskt tjejigt att ha varit på båda sidor i denna situation. den som är utanför och den som stänger ute.

Inga kommentarer: