tisdag, september 21

sjal.


har köpt min första sjal. ja, det är sant, har aldrig gillat sjalar men såg denna när jag var inne på h&m förra veckan och kände verkligen att den skulle med hem. invigning igår. den är lite volangig vilket gör att den får lite volym, men det syns inte så bra på korten.

J har varit hemma igår och idag, förkyld, trött och ont i huvudet. jag har liknande symptom, blev alldeles varm idag när jag åkte till jobbet, så att jag fick ta av mig nya sjalen :-) och har tagit två alvedon mot
huvudvärken. passade iaf bra att jag kunde låna J:s sl-kort dels för att jag inte känner mig helt bra men också för att det regnade. annars hoppas jag att jag ska kunna cykla en bra bit in i oktober, men det beror ju mycket på just graden av regn.

åh, vad bra andra avsnittet av ensam mamma söker var. den där känslan av att hålla händer och pirr alldeles i början men även det roliga i det vissa deltagare sa, bl a killen som rosade friskis&svettis som träningsform och sen sa att han fått in en fullträff när han uppmärksammat att en av tjejerna hade namnsdag. (han var så självgod, liksom, och lite osäker, tror jag, även om jag vet att det är en jobbig situation de befinner sig i.) jag var tvungen att pausa och skratta när jag och J kollade på det igår :-)

2 kommentarer:

Maria sa...

Fin sjal, och fint knuten. Tycker det är svårt att göra sådana knutar/virningar som gör att det ser ut som att man bara virat på sig den snyggt i all hast om du förstår vad jag menar:)

Då kanske man ska ge andra avsnittet en chans. Var lite besviken på avsnitt 1 (kanske bara var ofokuserad?).

Lina sa...

ja, tycker också det är svårt men det braiga med denna var att det gick så lätt. tror det beror på volangerna i den.

ja, avsnitt 2 var absolut bättre än 1!