fredag, juli 27

a short ferry ride away from its rival in postcard beauty.

fina och sköna shorts jag hittade på cubus i början av sommaren. hittade också en sval, kort och tunn sommarkjol där precis innan vi åkte. sandalerna på bilden kan jag i princip gå hur långt som helst i. det är den enda typen av öppna sommarskor jag aldrig får skavsår av. just detta är andra paret av en modell från helly hansen och när de är utslitna hoppas jag att samma modell finns kvar :-)
 bärplansbåt i comosjön, ser ut som en gräshoppa. vi åkte dock vanlig båt.

 bellagio
 san pellegrino. även här gick vi en bit upp, även om det var i varmaste laget, för att få en bättre vy.

 bergamo
 söta tågstationen i iseo.
berget på ön monte isola i iseosjön. maffigt och vackert på samma gång.

har varit en lagom blandning av vila (balkong/poolhäng och promenad eller cykeltur i brescia, stället vi bodde på i nio nätter) och (bil)utflykter till:
- bergamo - dit tog vi tåget från stezzano, var bara en station, och vi tyckte det var smidigt. mkt fin stad på en kulle på den annars så släta omgivningen just där. vi tog den klassiska linbanan upp till gamla staden (citta alta) och sen även den andra linbanan ännu lite högre upp.  
- varenna och bellagio (läste att den kallats italiens vackraste stad men så mkt utskiljde den sig inte) i comosjön - väldigt fina vyer och miljöer med bergen som ligger så tätt inpå. vi körde till varenna och ställde bilen där och tog efter att ha kollat in vyn från höjden båt till bellagio, där vi åt kanin som smakade som kyckling, riktigt gott faktiskt. tur att J alltid går med på att deladela maten, om det skulle vara så att man inte gillar det man beställt; denna gång säkrade vi upp med en lasagne också :-)   
- san pellegrino (där det kända vattnet kommer ifrån) - kändes lite lyxigare.
- iseosjön - kanske finast med sin "litenhet"; verkligen skillnad mot gardasjön där det är mkt mer folk och där man också byggt och anpassat för det, så var det inte i iseo. båttur även här ut till den stora ön monte isola som ligger mitt i sjön. där hittade vi coolt nog massa kiwi växande över gångvägen!
- sirmione och salo i gardasjön. sirmione har jag varit i förut men det är en väldigt vacker ort, tycker jag fortfarande.

Inga kommentarer: