tisdag, juli 31

rostning av hundar inom området förbjuden.

igår blev det en cykelutflykt till bibblan i hammarby sjöstad för att låna elias palms andra bok, causa mortis, på mp3. hörde hans första nu under semestern och gillade så inblicken i hur en rättsläkare (en kvinnlig, som är huvudpersonen i hans böcker) arbetar. blev också glad när jag upptäckte att marcel aponno skrivit en andra bok, ytterligare en medicinsk thriller: ebola. ser fram emot att läsa denna då jag gillade hans första.

dejt med maria&familj i vinterviken idag (rubriken är texten på en kul skylt som finns där, lite ändrad av någon :-)). vi lekte (treåringen är så härlig, jag gillar ju så när barn själva visar att de vill sitta i ens knä och sånt), umgicks och åt väldigt god lunch på winterviken innan det kom en störtskur med regn och hagel! vi hann rätt fort in under ett tak och blev sen insläppta i en skolmatsalshall av en snäll vaktmästare så vi kunde vänta inne i värmen. 


vi funderade först på att åka till ikea nu på eftermiddagen för jag hade hittat en påslakan där som jag gillade men vid närmare kontroll visade det sig att det inte fanns inne och dessutom var på utgående (gick inte att köpa via internet heller). så nu blir det prommis med ljudboken ist och en tur till coop för att köpa jordgubbar och nektariner. har inte tyckt att jordgubbarna i början av sommaren smakade så mkt men dem jag åt hos Js föräldrar i lördags smakade mer även om de inte såg särskilt goda ut. tänkte köpa igår när vi var och handlade men då var de slut, hoppas på bättre tur nu.

Inga kommentarer: