söndag, juli 29

lite mer från semestern.

 såg denna blomma på flera ställen och gissar att det är nån slags hortensia. vet inte om de mindre vita i mitten ska slå ut sen och bli stora rosa men nu ser de verkligen ut som små silverpärlor.
 tarte rustica. ja, det kan man verkligen säga att det var, t o m jag som brukar gilla när det är mkt fyllning i en macka tyckte det var i mesta laget i denna vi köpte med oss i en delikatessbutik i bergamo och åt på en bänk. rolig detalj: vi fick med oss riktiga, jättesnygga, bestick, som jag tog med hem.
 fruktsallad i san pellegrino. här förstod de iaf så pass mkt engelska att jag kunde beställa en sån. på många andra ställen kunde de inte ett ord, vilket jag alltid förvånas så över. gällde även unga människor. 
 jag tyckte pojken hade så speciella fina ögon att jag inte kunde låta bli att tjuvfota honom :-)

 och här växte plötsligt kiwi!

stående reflektion utan bild (alltid lika roande när man flyger lågprisflyg): att se resenärer försöka pressa/slå ned sin handbagageväska i de där måttramarna som finns. jag tänker alltid på vad som händer om man inte får upp den igen. ordet bågfil kommer för mig :-)

igår hämtade erica&klas upp oss på förmiddagen för färd mot gnesta för att kolla på en liten fotoutställning klas ville se (inte nåt speciellt men lite blandade bilder). vi fikade där också i den kvava (men sköna) värmen innan vi sen åkte till pershagen där jag, J och hans pappa fixade en god grillmiddag.

Inga kommentarer: