torsdag, augusti 2

inköp.


 gårdagens inköp :-)

cyklade in till stan och till en butik jag hittat på nätet som säljer usa-godis igår! precis som i måndags när jag cyklade till hammarby sjöstad hade jag med mig lite picnic och stannade till på ett par ställen och satt och läste i solen (även om vädret var mkt bättre i måndags, denna sommar är man verkligen inte bortskämd med värme här hemma) och kollade på folk lite grand :-) och igårkväll åt vi middag med Js kompis peter och hans familj på vintervikens trädgårdscafé nedanför oss. blev dock allmänt besviken på maten då bondbönorna i min bondbönesallad inte ens var skalade och det övriga jag åt inte smakade nåt speciellt. maten på winterviken i tisdags var mkt godare. trädgårdsföreningen går dessutom ut med att de har närproducerade ekologiska grejer och jag frågade därför om bönorna och fick till svar att de var frysta från belgien. varför inte använda nåt färskt isf mitt i skördetider?

idag har vi varit på ikea. undersökte mina två billy-bokhyllor lite och kom fram till att det med lite omflyttning faktiskt skulle gå att få in två hyllplan till så att fler böcker ryms. visste inte att det fanns hyllplan i glas men köpte efter lite funderade såna, de tål mindre vikt men kommer mest ha pocket på de hyllplanen ändå.
sen handling på hemvägen, matlagning och promenad på det och nu är klockan halv sju. vet att jag sagt det förut, men dagarna går alldeles för fort! nu slötitt på nån serie (tror det blir hem till tyringe på tv4) och vila på J.

imorgon blir det utflykt till trosa där mamma, pappa och niklas gör ett stopp med husbilen på hemvägen från båstad.

Inga kommentarer: