fredag, augusti 17

krusbär kirrade :-)

present (tillsammans med ma&pa och niklas) till rafaels namngivning nästa vecka också kirrad: tre tröjor jag köpte i italien och så mumindalens bildordbok på svenska-engelska. den vänstraste tröjan köpte jag mest för att det står little king på den och det är nästan exakt som hans efternamn: kings :-)  
 
maria var förbi jobbet idag med söta döttrarna. hon hade varit så snäll och omtänksam och plockat röda krusbär till mig när hon var uppe på sina föräldrars landställe i dalarna igår! hon visste att jag letat efter krusbär till den kakan jag gjorde när min familj var här i helgen, men som ist fick fyllas med äpple, päron och krusbärssylt. så nu ligger de bären i frysen i väntan på ett nytt försök med samma kaka, drog också lärdomen att jag ska använda en större form så att kakan blir lägre.

imorgon är planen utflykt till vaxholm; mamma&pappa och niklas är där med husbilen över helgen. kom att tänka på att vi var där, på waxholms hotell och åt, och firade min födelsedag för nästan exakt ett år sen. då regnade det, kom värsta skyfallet när vi gick av båten, minns jag. imorgon kommer det bli en soligare vaxholmsvisit :-)

Inga kommentarer: