fredag, augusti 10

krusbärsjakt.

imorgon kommer min familj hit (lite firande av min födelsedag i förväg då erica fyller år nästa helg som eg är närmast och helgen efter det är det rafaels namngivning). vi blir nio med farmor och rafael även om han inte har egen stol ännu :-) hade tänkt göra en slags krusbärspaj/kaka enligt ett recept jag rev ut för länge sen, men då krusbär inte går att uppbringa om man inte odlar dem själv, så jag beslöt att köra på äpplen, päron och krusbärssylt ist - vilket blev jättebra. var riktigt kul att baka! 

nu har jag och min bästa (eller säger man närmsta när man är vuxen? :-)) kompis maria bokat en överdag-tripp med flyg till bokmässan i göteborg sista fredagen i september. hon har varit där förut men det blir första gången för mig - spännande! var dock förvånad över att seminarierna kostade så mkt extra (nästan 1400 kr för en dag och 550 för ett enstaka), ska kolla igenom programmet lite mer när jag får det men tror nog att jag nöjer mig med de framträdanden som ingår i entrébiljetten.

hittade den här länken till en annan cancerblogg på vimmelmammans blogg. har bara skummat lite men fick nästan tårar i ögonen på en gång för oj vad hon skriver så det berör och gör ont. 

Inga kommentarer: