tisdag, augusti 28

spanienweekend i september bokad!

mamma&pappa frågade för ett tag sen om vi hade lust att följa med till mammas kollegas hus i torreveija igen nu i höst, blev ju inte av att vi träffades i italien som planerat och de fick ju inte heller så mkt värme på sin semester men jag tycker det är roligare att se nåt nytt ställe och gjorde lite efterforskningar och idag har jag bokat flyg för alla fyra till barcelona (billigare flygbiljetter och lite kortare flygtid) och lägenhet i salou, en semesterort cirka 10 mil söder om barcelona. känns himla skoj! vi hyr troligen bil och kör själva eftersom det är rätt smidigt att ha bil hela tiden. under letandet hittade jag ett hotell med ett namn som fick mig att le: can fisa :-)

annat ord jag reagerat på är läkemedelsgenerikabolaget krka. frågade på apoteket idag om hon visste var de kom ifrån och hon hade rätt när hon gissade på nåt östland: slovenien visade det sig när jag kollade upp det. döpt efter en slovensk flod. och ett annat liknande, fast större, bolag som har samma namn som en sandal, teva, kommer ifrån israel. 

fördelen med att vara hsp, som inte riktigt framgick av förra inläggets rubrik, är att man också extra lätt kan känna sig berörd istället för slagen i solar plexus. det erfor jag idag bara av kontakten jag upplevde att jag fick med kvinnan i ica-kassan och med kvinnan på apoteket. det lilla.

Inga kommentarer: