söndag, augusti 19

vildsvin i vaxholm.

lyckad vaxholmsutflykt igår! (jag tycker orten påminner rätt mkt om trosa. och lite om söderköping också, som jag tycker är fint, fast kanske i minsta laget.) vi mötte upp mamma&pappa och niklas på campingen (efter ett litet stopp med promenad i hägernäs strand i täby - alltid kul med nya promenadområden) och sen strosade vi i stan (via en loppis) och fikade på hembygdsföreningens café vid vattnet som var jättepopulärt med massa folk vilket var förståeligt med ett stort hembakt gott utbud (lite åt taxingehållet). köpte sen med oss grillmat, bl a viltkorv och vildsvinsytterfilé som vi hittade på coop och satt på campingen. avslutade med lite kantarellplock som mamma drog med mig och J på, första gången jag letade och hittade svamp! även om jag kunde konstatera att man helst ska vara utrustad med mer tålamod än jag :-)

idag står det lunch i hökarängen på programmet för att fira erica som fyllde år igår. och imorgon fyller jag år, har födelsedag. 31 hela år har jag levt. de sista 10 känns snabba och det antar jag att resterande också kommer kännas, vilket gör att perspektivet
ett helt liv känns mkt kortare jämfört med hur jag såg på det när jag var liten. 

Inga kommentarer: