onsdag, augusti 22

småsaker som fyller mig med energi.

träffade maria och hennes tjejer i liljeholmen efter jobbet igår. sist vi sågs började det ju regna när vi var på väg mot fruktparken där så då fick vi en anledning att ses igen :-) middag intogs på mcdonalds och jag smakade en av deras nya wrap som var riktigt god. äldsta tjejen som är 3½ underhöll mest som vanligt, ler för mig själv när jag tänker på henne :-)

tror vi slog nåt slags rekord (för att vara oss) i måndags kväll när vi först kollade på två avsnitt av
unga läkare och sen säsongspremiären av ensam mamma söker. tyckte killarna verkade sådär denna säsong...
  
dagens hsp-
ögonblick: glädjen jag kände när jag såg en glad golden retreiver (älskar deras speciella utseende just för att de ser så glada ut) åka i en troligen specialbyggd rätt smal cykelvagn. den liksom halvlåg med framfötterna utsträckta där fram. så sött!


hösten är här nu, mörkret som kommer rätt tidigt på kvällarna och den speciella höstkylan som väl kanske främst är frånvaron av värme än kyla i sig. känns alltid så
redan? det är ju bara augusti, jag vill ha mer ljus och värme. bilden är från när vivien var i stockholm i juli (hon som fotade och mejlade mig bilden nu) fast jag tyckte den passade bra då den ser rätt höstig ut och jag minns att det faktiskt var kallt den där kvällen. 

och jag sjunger (just nu med i som du med olle ljungström och koppången med helen sjöholm) - precis som jag reflekterade över skrattbortfall för ett tag sen var det jättelänge sen jag sjöng.

Inga kommentarer: