söndag, maj 20

lateralt kringdrivande

Faidros förstod inte detta, men sedan han kommit till Seattle och demobiliserats satt han i ett hotellrum i två veckors tid och åt enorma washingtonäpplen och tänkte och åt fler äpplen och tänkte litet till, och som en följd av alla dessa fragment och allt detta tänkande började han på universitet igen för att studera filosofi. Därmed var det slut på hans laterala kringdrivande. Nu var han åter på aktiv jakt efter någonting. (ur Zen och konsten att sköta en motorcykel av Robert M Pirsig)

Förut, oklart när, trodde jag nog att man nån gång skulle komma till en punkt där man var nöjd, på så sätt att man slutade sträva efter nya saker/mål. Sen insåg jag att det inte var meningen att man skulle. Nånsin komma fram. På riktigt. Jag kommer alltid vara på väg. Dock förhoppningsvis inte på aktiv jakt efter nånting.

Kunde inte låta bli att sätta in dessa bilder (från RITTER SPORT) på min favvochoklad. Den slår lätt Marabou och alla andra märken med blåvalslängder. Bara så att ni vet :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, då var man tidigare idag här inne för första gången på länge och läste igenom de senaste inläggen, funderade på om jag skulle kommentera/tillägga något och kom fram till nej det behövs inte. Sen går tiden, äter en god måltid och sen kommer ett fruktansvärt sug, inte direkt efter godis, inte direkt efter choklad, men efter Ritter Sport(!!), och jag som lyckats vara nyttig och hålla god karraktär i en hel vecka, men nej då, längre än så här varade det inte. Allt beroende på att någon lägger in smygreklam i sin blogg, så nu är jag 11 kr fattigare och snart hundra gram tyngre... Skäms på dig som inleder mig i frestelsen på detta viset!!

Kram

Richard "god karraktär" Carlsson ;)
carlsson0310@hotmail.com

Lina sa...

*s*
Såg det inte som smygreklam innan du sa det :-)