lördag, maj 12

sysselsättning

Följde med E på nån arbetsmarknadsmässa på KI efter jobbet igår och ikväll ska jag till K. H hade tydligen ringt och undrat om vi skulle göra nåt, ganska oberoende av vad det är för tävling ikväll, antar jag, men vi kollar väl lite halvt ändå. TV är nästan uteslutande en social grej för mig nuförtiden, att kolla med andra och kommentera är det som tilltalar mig. All annan lust som fanns för vissa program förut är som bortblåst. Just nu tänker jag lite för mycket än vad som är bra, och därför känns det skönt med sysselsättning. Vad jag inte behöver är att vara själv och fundera så mycket på saker som egentligen inte förändras nåt nämnvärt av att processas mellan mina neuroner. Nu ska jag till mamma och pappa och hjälpa till att bära bjälkar till deras uteplats!

Chasing Cars - Snow Patrol (inklusive videon, så enkel, så krypande in på skinnet, jag gillar blåsten och händerna och regnet)

Inga kommentarer: