lördag, augusti 4

jordgubbsjuice.

tänkte skriva att det är tidig morgon, men det är nog att ta i. det är nog lugnet som gör det och det lite dova ljuset. M ska gifta sig idag, jag kollar hennes blogg och inser att vi tänker samma sak om vädret; att de sagt att det skulle bli bra men just nu är det inte riktigt så som de sagt, och jag kollar dn och det ska bli bättre i eftermiddag.

det är den fjärde augusti 2007 och jag småfryser fast fönstret bara är öppet ett par centimeter. jag dricker brämhults apelsin/jordgubb med is i, letar efter jordgubbssmaken men det är svårt för referenser saknas, jag har ju aldrig druckit jordgubbsjuice förut. the fray sjunger för mig. spelar piano. å det vackraste. de berör. långt inne, bakom under. och jag tänker på J. ler åt att han inte förstår varför jag inte laddar ned musiken istället för att lyssna på myspace och youtube.


scrollar bland mina egna ord:

ligga bredvid och bara titta in i hans ögon utan att behöva säga nåt. att veta. fast man egentligen aldrig kan.

Inga kommentarer: