fredag, augusti 3

måndagens marintema.




















jag ligger efter, jag vet, och det stör mig en aning, men samtidigt kan det vara en bra övning för att dämpa mitt kontrollbehov och för att se att saker funkar även om de inte alltid blir som jag tänkt mig. iaf. utflykt med J till annas pepparkaksfabrik i tyresö (läs: deras fabriksförsäljning :-)), rindö och ett sund med ett så vackert och sagolikt namn som oxdjupet. ett rekordstort gäng andra individer ville också se när de stora segelfartygen i tall ships' races lämnade stockholm men vi hittade till slut en plats att bre ut vår filt på och jag kunde ta några obligatoriska bilder, men de bästa är alltid de oplanerade! (kolla min flickr för fler.) hallonplockningen blev inställd eftersom nån/några tänkt som vi och hunnit före, men det gjorde inte så mycket; vi hade ju en och annan kakförpackning från annas i bagaget. på tal om hallon kan jag också passa på att rekommendera brämhults persika/hallon, dock inte ananas/blodgrape. om man kan ha ett onormalt intresse för att smaka olika juicer (och även andra saker, primärt såna som innehåller nån form av socker) har jag det, eller så är det kanske så att fler har det men att det gått mig förbi :-)

Inga kommentarer: