måndag, januari 21

jag vill att du ska.

arton minuter över sex i morse började det hagla på fönsterrutan. ganska oväntat och det tog kanske två sekunder innan jag förstod vad det var. ett par timmar tidigare drömde jag att jag befann mig i en lägenhet med jättepanoramafönster och bevittnade en flygkrasch över bällstasjön. efter ett tag hade det samlats oändligt många plan som cirklade kors och tvärs i luften framför en alldeles djupblå himmel därför att de inte fick landa och det var en obeskrivligt vacker och skön vy som långsamt tog bort rädslan som bildats i mitt bröst ett tag innan då planet nästan kraschat in i huset där jag var.

i lördags var vi på en liten mottagning för släkt och vänner hos H för att hon är klar med sin läkarutbildning och snart ska börja sin at. åt wasabicheescake och pannacotta för första gången men helgens godaste var ändå kinapuffar och pistagenötter :-) ju äldre jag blir ju mer barnsligt förtjust i omatiga saker blir jag.

igår lunch och prommis med E&K och J:s föräldrar i pershagen och sen relativt snabbt ikea-besök, köp av led-lampor och bio (arn) i heron city. första gången jag var där och hela stället andades misär, tyckte jag. de hade lyckats bra med inredning och design men människorna som var där tog udden av allt. sorglig syn.

Inga kommentarer: