söndag, januari 27

polly x-mas collection.

lite fördelsfirande hos E&K i fredags med kanelbullar och prinsesstårta då K fyllde år i torsdags. inget läge för spel då andra vuxna (äldre) inte så spelintresserade människor också var där men det tog vi igen på lördagen då P föreslog att vi skulle komma hem till honom och M och äta pizza och utöva brädspel. funderade ett tag på att ta med pictionary men insåg att de andra inte skulle förstå mina förträffliga skisser :-) och tog med blackout istället. i lördags gick vi också hela vägen fram och tillbaka till ringen för lite diverse inköp som mascara, nagelfilar (för typ första gången börjar jag vänja mig vid icke-superkorta naglar) och lypsyl (som J tycker jag missbrukar vilket jag kanske kan hålla med om även om åtgången faktiskt har minskat) plus att jag oväntat hittade en fin tröja på mq. vid korsningen hornsgatan/kristinehovsgatan kom P med sin pälsmössa med svans och tillhörande korta jacka cyklande på en hittad cykel vars växel fastnat på fyran. vad gör du/ni här? skrattar vi i munnen på varandra. det visar sig att hennes sambo (min bror M) skulle handla lister och sen gå på hockey med pappa och bror N vilket P inte tyckte lät särskilt lockande. ni får komma över nu, vi har inte en enda banankartong kvar, säger hon. vi kommer oanmälda, kontrar jag. skratt. det har blivit lite som en parodi att vi ännu inte varit i lägenheten på alströmergatan på riktigt (jag har bara varit där korta slumpmässiga stunder) eftersom de tagit sån tid på sig att komma i ordning, så länge att jag inte ens minns när de flyttade. idag prommis i grönis med mamma&pappa och bror N som kom hit. eftersom mamma iaf förut gillade polly och jag tyckte att det var en kul grej av cloetta att göra en pollyspecialutgåva med julsmaker (glögg, kanel, marsipan, vanilj, saffran och knäck) kunde jag inte låta bli att köpa en sån påse nu när det var extrapris efter jul. även om jag inte är nåt pollyfan var vissa helt okej, men som sagt, mest en kul grej.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill så jättegärna prova detta! Vilken affär köpte du det på?
Tacksam för svar

Lina sa...

ja, de är väl värda en prövning. jag köpte på daglivs fridhemsplan men där är de nog slut nu. såg däremot att de fanns på coop i gröndal igår senast!