tisdag, januari 8

nödvändigt utrymme ut- eller ifyllt.

samtal på bussen om förmodad gemensam son:

hon: vet du ove? det finns problem i alla äktenskap. man ser bara hur det ser ut på ytan och det säger inte allt. det finns inga solskenshistorier. alla har sina problem.
han: mm…tänker du på patrik?
hon: aa.
han: han ringde häromdagen. han lät bekymrad ska jag säga dig. väldigt bekymrad. hur de skulle lösa det ekonomiskt och så…de hade pratat om att bo varannan vecka i huset.
hon: så kan man ju inte göra! frågar du mig tycker jag han ska flytta till åland och skaffa sig ett jobb. till lumparland. där kan han ju bo gratis.
han: du menar att han ska bo där han bor nu?
hon: naturligtvis ska han absolut göra det. naturligtvis.
han: men det är ju dyrare att leva där.
hon: ja, men han bor ju gratis.
han: förvisso.

bitterhet över förmodad svärdotter:

hon: hon gör ju ingenting. hon var ju arbetslös en lång period när vi köpte cykeln men inte lärde hon joakim att cykla. och inte simma heller. vad sysselsätter hon sig med? man måste ju göra nåt så att man utvecklas.
han: patrik har väl inte heller gjort så mycket?
hon: jag ska säga dig vad patrik har gjort. han har slitit och arbetat för familjens skull. i allra högsta grad. han är verkligen den som kommer förlora på det här.
han: det tror inte jag.
hon: jo.
han: nä.
hon: det är bara att titta på hans inkomst och sen på hennes inkomst.
han: ha.

2 kommentarer:

Maria sa...

Spelade du in eller har du ett fenomenalt minne?

Lina sa...

hehe det sistnämnda.