söndag, februari 17

gå mot plattformens mitt för att öka chansen att komma med detta hårt belastade tåg.

mycket nyttjande av sl och mycket gå (lördag: 19 345 steg och söndag: 21 352) denna helg. igår åkte vi buss och sen tunnelbana till universitetet för att möta E&K och gå på naturhistoriska. var nån ny fotoutställning med olika bergstoppar som var det primära, den var sådär; såklart okej bilder man inte skulle kunna ta själv men ändå lite intetsägande när bilderna inte varierar så mycket. kollade även runt lite annars i museet innan vi flydde från alla barnfamiljer som invaderat stället, tog tunnelbanan till teknis och istället åt lunch på café spoon på norrtullsgatan som K visste var bra. mina crêpes med räkfyllning fick godkänt men inte mer. promenerade sen till gamla stan och åkte hem till oss och avslutade med blackout-spel.

idag hämtade vi lillebror N i kista och åkte sen till kungsträdgården varifrån vi gick till årstaberg via slussen och lunch på ringvägen. precis som jag trodde var det en helt annan upplevelse att gå över årstabron jämfört med när man sitter i pendeln. soligt ljusväder mest hela dagen, som dock förmörkades lite av ljudet av ett automatvapen när vi var på väg tillbaka efter att ha lämnat N och även hunnit med att träffa mamma och pappa som varit och kollat på husbilar. såg sen att det var i rinkeby skotten avlossats och jag visste inte att det kunde låta på så långt avstånd. handlade sen en näst intill ljudlös klocka på clas ohlson; J tycker att min fina cd-klocka från oracle låter för mycket och jag har stört mig på att det endast finns en i sovrummet. nu har vi en i matrummet också även om platsen är provisorisk än så länge.

Inga kommentarer: