tisdag, februari 26

cogitationis poenam nemo patitur.

idag har jag skrattat. alldeles ovanligt, okomplicerat och enkelt mycket och åt såna där betydelselösa saker. det känns bra att jag reflekterade över och verkligen kände in den känslan i magen och bröstet.

idag byter extra många böcker miljö. först bäras i en påse, och sen ställas upp eller läggas i ett nytt hem som till en början, innan de lärt känna de andra, kanske känns lite läskigt och ovant. jag har tänkt börja låna på bibliotek igen efter många års uppehåll. en bricka i antimaterialismens anda. eller nåt.

igår ringde en farmor efter halv tio och mitt sätt att beskriva tillvaron och sakers tillstånd utifrån min synvinkel fick henne att skratta. lite som för länge sen. när en av de roligaste sakerna jag visste var att träffa henne och kusin A. vad jag önskar ibland.

igår, fast tidigare, en pappa som pratade av sig lite - händer inte varje dag. förvånansvärt smärtfritt och smidigt det går att diplomatisera mellan sina föräldrar, att hålla med båda utan att egentligen ta nåns ställning och samtidigt vara sig själv som för övrigt är en av de absolut bästa sakerna med att vara dotter till just dem.

Inga kommentarer: