söndag, februari 10

impress me. surprise me. curious me.

J har pratat om att han vill gå på teater så när mamma frågade om vi ville ha gratisbiljetter (som hon fixat via jobbet) till övervintrare på stadsteatern i fredags tyckte jag det kunde vara värt det. annars är jag mycket restriktiv vad det gäller att betala för teater, musikaler, bio, konserter, museibesök och sånt annat så kallat kulturellt, för jag tycker sällan det är värt det. vet inte om det beror på att jag gjort för mycket sånt och därför blivit blasé eller mitt allmänna tillstånd nu: svårigheten att tycka att nåt är särskilt roligt eller vad det är. nåt annat som jag gillade förut men sällan uppskattar nu är tv och film. samma sak där; jag vet inte varför. finns ju inget annat direkt som ersatt den tiden (skulle möjligtvis vara bloggar då) och jag har ju absolut inga problem med att fylla min tid iaf. men om mindre än en timme blir det såklart nip/tuck. öppningen förra veckan var precis sån man kunde förvänta sig, dvs saker man absolut inte kan föreställa sig ska hända händer. det gillar vi. mer sånt (på tv) :-)

2 kommentarer:

Maria sa...

Hur var pjäsen då? Värt det?

Lina sa...

nope. inte alls särskilt bra. för långsam och ointressant.