tisdag, mars 18

drömsömn.

drömmer obehagligt och vaknar av att jag lagt mitt ben över J. otrygghet? samma som förut: somnar jättefort men vaknar efter kort tid för att jag drömt saker som skulle få en att bli bautarädd om det vore på riktigt. minns inte alls mycket mer än rädslan men tigrar och lejon var närvarande och en lejonhona försökte kyssa mig jättemycket. pratar halvt i sömnen...jag inser att jag pratar men har inte riktigt kontroll över vad.

fixat:

  • norton antivirusprogram ytterligare ett år efter att gratisprogrammet avast bråkat
  • beställd present till mormor (oinslagbar dubbel- funktion-fönsterskrapa med teleskopskaft)
  • kylskåpslampa

4 kommentarer:

Anonym sa...

På något sätt, tycker jag mig se en likhet mellan denna och bilden ovanför i bloggen.

Lina sa...

du menar den på mig? ja, samma färgskala är det väl men jag tycker inte det finns nån ondhet i bilden på mig. bara allvar.

Anonym sa...

i drömmen går det ofta till så att man gestaltar delar av sig själv i andra personer/ting. ett lejon eller tiger skulle till exempel kunna vara något vilt, okontrollerat och farligt, eller starkt och kraftfullt. känslan av rädsla eller obehag är oftast inte så rationell, i vaket tillstånd gäller inte samma regler. lejonet ville pussa dig?

det är bara du som kan säga om du känner dig träffad :) ville egentligen bara delge mitt intryck. jag känner bara dig genom vad du väljer att skriva här, och de två bilder jag sett (den aktuella och den förra profilbilden). men bilden ovan på dig gav mig ett helt nytt intryck. men det behöver ju inte betyda så mycket.

<- amatördrömtolkare, det känns lite flumigt ibland, det beror så mycket på omständigheter och personen i fråga vad man kan tolka. om det finns något budskap ihuvudtaget, det gör det ju inte i allt. men det är intressant, jag tycker mig själv hittat saker hos mig.

för övrigt, fick jag något helt annat för min syn då:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article474849.ab
älskar dom där bilderna, mycket okonstlad kärlek i dem.

Lina sa...

tyckte också det var intressant med drömtolkning ett tag, men kom sen fram till precis det du sa att det beror så mkt på och att det är så mkt mer komplicerat än vi oftast kan förstå. tror jag iaf. tolkningar färgas av det som finns i medvetandet och personligheten och jag vill tro att drömmar ligger bortom dessa saker.

så är det ju med folk man inte känner utan bara sett på bild. utifrån ett foto bildar man sig en uppfattning om hur personen är, vare sig man vill eller inte, och ser man ett till kan det hela omformas.