fredag, mars 21

kortfredagen.

(varför måste du alltid göra allting tvärtom? vet inte, infinner sig bara en sådan önskan ibland.)

lugn ledig slappdag. och det har varit riktigt skönt behövligt, har annars en viss tendens till rastlöshet ibland, men nu har jag legat i soffan några timmar under filt och känner mig alldeles lugn. har pillat lite med bilder, surfat lite planlöst och hittade för härliga n
alle puh-citat. gillar naiviteten och godtrogenheten och självklarheten och leva-i-nuet-heten hos den björnen:

om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.

fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldels innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej, jag skrev längre bak för att ingen annan skulle se. men jag har en annan blogg nu oxå, där jag tillåter mig själv att skriva allt sånt där som jag tänker på. gockas.blogg.se har blivit lite väl för officiell så därför finns nu denna.

www.granaterimagen.blogg.se

vore härligt om du tittade in, för vanligtvis brukade du ha bra saker att säga. ett tag sen vi språkade nu, men jag hoppas allt är bra med dig