tisdag, juni 19

tema: hårsnoddar.




trevligt hos farmor igår. två kusiner med respektive och min faster var också där. det yngsta paret hade precis varit och båtluffat i grekland i nästan tre veckor och det var kul att höra om det. det första som hände var att min kusin blev rånad/bestulen (på tunnelbanan ut till pireus) på sin plånbok, men däri hade han bara 700 kr, resten låg smart nog i en säkerhetsficka.

hittade både eldvittnet och till offer åt molok som ljudböcker på bibblan igår och det gick lätt att lägga in dem (som mp3-filer) i mobilen. återstår nu att se om jag kommer uppskatta/gilla detta med ljudbok i mobil, tänker främst att det kommer vara skönt på resa men det får tiden utvisa...kanske också på promenader och till/från jobbet när jag åker kommunalt, blir ju liksom inga avbrott vid bytena på samma sätt som vid läsande plus att man ju kan lyssna när man går.

har lyckats sälja några av kungaböckerna jag la ut på tradera men resterande la jag i recyclinglådan på biblioteket. hoppas att de hittas av nån som glädjer sig åt dem, precis som jag blev glad när jag t ex hittade paganinikontraktet, prep och båten.

Inga kommentarer: