lördag, juni 30

vissa dofter vill man verkligen kapsla in.

jasmin är en typisk sån, älskar den doften som går lite åt jordgubb/smultron och känns på avstånd. fläder och syren står också högt på samma lista. detta foto tog jag i ekensberg på en av kvällspromenaderna längs vattnet midsommarveckan.

är på jobbet; kör ett 8h-försök och det är en hel del väntetider...vill bli klar med en serie försök innan semestern och kände att det var lika bra att köra ett idag när vi ändå inte hade nåt planerat och vädret inte inbjuder till nån utevistelse heller.  

några coola yrken:
- food science consultant (komma på coola grejer man kan göra med mat och smaker, mest sånt som passar för tidningar och tv, alltså mkt estetik och visuellt). denna titel fanns med i eftertexterna till matlagning enligt heston (engelska matlagningsprogram är alltid mkt snyggare än svenska).
- sound inventor/developer (typ ringsignaler/smsljud/jinglar) (denna och nedanstående har jag tänkt på länge).
- car fragrance inventor/developer (grader av nyanser och konsekvenser av det).
- drug name inventor (hittade denna information och förvånades över att det var så stort).

betyder inte att jag skulle vilja jobba med nåt av ovanstående, tyckte bara det var lite kul att skriva ned detta som också skulle kunna vara nåt som diskuterades i nån av alla poddar som finns nuförtiden :-)


imorgon har jag planer på lång cykeltur till lidingö för att hälsa på marcus&petra&rafael (ser fram emot att se hur den sistnämnda nästan 3-månaderspersonen utvecklats :-)) pappa&mamma och niklas kommer nog också. jag, petra och mamma hade pratat om att ses på djurgården men petra ville hellre att vi kom ut till dem, mamma är dessutom fortfarande påverkad efter avlägsnandet-av-halsmandlarna-operationen i måndags så det passar bättre för henne också att inte röra sig så mkt. vädret ser ju inte heller ut att vara promenadsäkert, inte ens cykelsäkert. så även imorse, det regnade lite för mkt precis innan jag gick men när jag kommit ned till tväris hade det minskat så pass att det hade gått att cykla. blev lite sur först eftersom det hade gått fortare att cykla men sen tyckte jag det var skönt att gå för omväxlings skull. 

nu ska jag hämta matlådan med pannkakor, krusbärssylt och grädde. vi köpte sylten på ikea för jättelänge sen just till pannkakor och den var supergod, alldeles lagom både söt och sur, precis som krusbär är.

Inga kommentarer: