söndag, januari 13

bra beskrivning av ordet länsad?

en fastlåst cykel - eller vad som var kvar av den - på liljeholmsbron som vi gick förbi igår. förutom ramen återstod bara en trasig kejda. kanske var den för rostig :-)

igår var jag, mamma, pappa och niklas i årstaberg och kollade in gudrun sjödéns lagershop som ligger där. har nog aldrig handlat nåt på den affären och var massa massa år sen jag var på den senast, men nu har jag sett den från pendeln ett par ggr och blivit sugen. mamma hittade två toppar men det blev inget för mig, noterade dock att de hade stort utbud av färggranna rätt tunna strumbyxor. sen tog vi en prommis från årstadal till söder och åt på en medioker italienare innan jag tog tunnelbanan till stan för att kolla på dea axelssons som jag gillar, de har ett stort utbud och jag brukar oftast hitta nån lite oväntad top de gånger jag är där. fann dock ingen överdel igår men en fin mörkblå kjol i ungefär samma modell som min jeanskjol.

idag lagade jag kalkonfilé för första gången, tyckte ju det var gott när jag fick det hos marcus&petra sist, med röra på mosad fetaost och ajvar och ungsgrönsaker (testade majrova för första gången - sådär.) till. petra hade stekt den i skivor men jag körde den hel, med lite olja och kryddor på, bredvid grönsakerna. 


ikväll börjar tv-serien örfilen på svt, efter den australienska boken med samma namn jag läst och gillade. har inte bestämt om jag ska se ännu, om jag tror den kommer göra sig på tv. eller kanske främst om jag vill binda upp mig på ännu en serie. följer än så länge eg bara sveriges mästerkock och veckans brott men vet att jag bara tycker det är stressande att binda upp mig mer än så. brukar ändå tillkomma nån serie/nåt program här och där. ser nog ändå iaf det första avsnittet av örfilen.

Inga kommentarer: