fredag, januari 18

att välja, se, tolka och känna. alltid.

denna vecka har min kompis&kollega maria kommit tillbaka till jobbet från sin mammaledighet och så mkt roligare det blir blir att göra saker tillsammans med nån, eller rättare sagt, när det är nån man känner att det funkar så bra med. igår hade vi kick-off (för första gången nånsin för mig), vi höll till på kastellet på kastellholmen, den lilla holmen som liksom är en fortsättning av skeppsholmen och lunch (god röding)&middag (västerbottenpaj och havets wallenbergare som jag inte tyckte smakade nåt särskilt) åt vi på en båt som låg förtöjd på skeppsholmen. pratade mest om företagets framtid och mål, alltså inte så mkt gruppdynamik och mer icke-direkt-arbetsrelaterade aktiviteter som man ju även kan göra på en kick-off. en slags terapeut ledde dock våra samtal och jag tycker ju sånt där är intressant, hur det man säger och gör tolkas (döms av vissa), får konsekvenser därefter och att människor uppfattar saker helt olika och att det leder till en sanning och verklighet/människa så jag var inte så förvånad över hur och vad han sa medan några kolleger tyckte han var genialisk.

niklas boende sa i veckan att han måste flytta om 1,5 vecka och de har ännu inte hittat nåt nytt. ont i bröst och mage för mammas och pappas skull när det är massa strul med detta och för mamma även med försäkringskassan och jobbet. kan liksom bara lyssna. så är det ju med de jobbiga sakerna i livet, man kan oftast bara finnas där och lyssna. ge av sin tid och bara finnas där, fast man önskar att det fanns nåt mer.

helgplan är att Js föräldrar och erica&klas kommer hit på middag imorgon och så är mina juicer snart slut vilket innebär en vända med vagnen till liljeholmen för att fylla på förrådet (min lite speciella frukostfruktdryck med mindre socker finns ju bara på willys). ska enligt prognosen bli sol både lördag och söndag, dock kallt också, ca -10, precis som idag, är ju ofta större tendens till sol då.

Inga kommentarer: