torsdag, januari 10

litteratur just nu.

upptäckte för ett tag sen att hans koppel (pseudonym för petter lidbäck) kommit med en andra thriller (i en tydligen planerad trilogi) efter kommer aldrig mer igen som jag läste för nästan två är sen. denna heter kom ska vi tycka om varandra och den lyssnar jag nu på. påminner om förra boken med samma miljöer (helsingborgtrakter) och huvudkaraktärer (mamma, pappa, barn) men inte så att det stör, denna är lika bra. och läskig, lite sådär att det smyger sig på. mamman i familjen är otrogen med en man på en konferens och han släpper sen inte taget om henne fast hon vill. och jag gillar angela kovacs som uppläsare.

samtidigt läser jag sofi fahrmanns bok nr två om modebloggaren elsa, och jag gillar den, mer än jag minns att jag gillade ettan. det finns en sån fart i den, och jag gillar att vara med i hennes värld, som är så annorlunda mot min. har börjat följa hennes blogg också, nu när hon är gravid (nåt visst med att följa just sånt), och lyssnat på hennes vinterprat (som sommarprat på sr) som ägde rum för tre år sen.

Inga kommentarer: