tisdag, juli 16

mer alsace.

 jätteblåbär på självplock-buskarna var ungefär som vinbär-eller hallonbuskar.



 alsace har ju varit tyskt i omgångar och det märktes bl a på namnen och maten-här apfelstrudel i eguisheim.
 vackra kayserberg, även följande bilder:




2-3 blad är dödlig dos av fingerbrogsblomma läste jag precis. hittar bara att det påverkar hjärtrytmen och kan användas som medicin, men hur?

erica&klas kommer snart hit på spontan hamburgermiddag. vi har varit i liljeholmen och handlat; jag gillar inte traditionell hamburgare utanför föredrar att äta köttet med bearnaisesås :-) och grillade grönsaker till, så nu har jag gjort champinjoner, squash och paprika i ugn med vitlök, chili och lite grillolja. efterrätt blir jordgubbar med nektariner och nya lakritsbrownie från karen wolf/bisca jag hittade på willys hemma. 

otippat hittade jag ett par sköna sandaler från merrell nedsatta med 20% på eurosko också. snyggare modell än mina helly hansen jag haft två par av, fulare färg (beiga) men lika sköna så jag slog till.  

Inga kommentarer: