söndag, juli 28

jag minns att någon sagt till mig.

började dagen med att noppa krusbär till en kaka jag sen bakade (till kakbuffé på familjefika om två veckor). fick dessa förra året från marias landställe och de har legat i frysen sen dess. men nu så :-) blev också ovanligt nöjd med maten jag gjorde idag: en lite modifierad variant på en matkasserätt: en jättegod sallad på potatis och morot som varit i ugnen plus majs avskuren från förkokta kolvar och dressing med citron, gräslök, senap och vit balsamvinäger, helstekt fläskytterfilé som man sen skar och hällde samma dressing över plus sås på creme fraiche, majonäs, gräslök och persilja.

mamma&pappa och niklas åkte till vaxholm med husbilen över helgen i fredags och undrade om vi ville komma dit. var ju en jättelyckad utflykt dit förra sommaren när de också var där. då var vi där en hel dag, tittade, åt gott på rådmanssgården och avslutade med grillning av vildsvinskorv. så efter jobbet lämnade jag cykeln i förrådet på jobbet och åkte buss och tunnelbana till bergshamra där J hämtade upp mig med bil och sen blev det umgänge och grillning på samma camping. jag provade att hoppa studsmatta där också, inte gjort sen mellanstadiet, och det var läskigare än jag mindes det :-)   

tror det var värmerekord här igår för denna sommar, nästan 30 grader och väldigt kvavt. kändes redan på morgonen då jag satt ute och åt frukost vid halv tio på balkongen som då låg i skugga. nästan lika varmt idag.

Inga kommentarer: