onsdag, juli 24

mkt snack och lite verkstad.

har lyssnat på flera värvet-intervjuer eller podcast som han (herr triumf) själv kallar det de senaste veckorna. tycker eg inte de är sådär jättebra, efter ett antal blir det rätt mkt upprepning. två grejer fastnade dock, för att jag höll med/kände igen mig. karin af klintberg: jag gillar genomförande, inte idéer. jag vet såklart att alla utföranden börjar med idéer men många kommer ju aldrig längre än så och jag är inte intresserad av saker som aldrig blir av, ung: mkt snack och lite verkstad. lite annorlunda vinkel men för mig är det också självklart i andra avseenden; har jag sagt att jag/vi ska göra nåt är det också det som ska ske, det behöver inte ens bekräftas. andra behöver använda starkare ord som bestämma men för mig är det bestämt tidigare.   
   
fredrik wikingsson pratade om att zoona (eller om han sa zomma?) ut, att liksom distansera/inte delta/betrakta/ha åsikter för sig själv om nåt pågående, som jag förstod det iaf. så gör ju jag väldigt ofta och är ganska säker på att alla inte gör. (personlighetsdrag?) 
 
åsa&håkan var här på trevlig middag igår. imorgon ska vi till pershagen efter jobbet så då blir det cykeluppehåll (lite skönt :-)). tänkte ta pendeln från södra station, efter buss till slussen. anna med familj är nere och erica&klas kommer också dit.   

kanske att vi träffar den lille (rafael) i helgen. de har varit borta i nästan fyra veckor; först båstad, fortsatt bilande ned till franska rivierian och hyrt lägenhet där i två veckor. får se om jag isf får med mig J på att cykla dit (lidingö) igen. tycker det var en trevlig lagom tur sist jag gjorde det.  

Inga kommentarer: