söndag, juli 21

soda stream vs wassermax.

i fredags middag hos Js föräldrar ute. igår trevligt 2-årskalas utomhus för maria&pers yngsta dotter. hade köpt en söt barärmad jeansklänning och hello kitty-strumpor i frankrike till henne; mkt roligare att kolla på kläder än på leksaker :-) på hemvägen åkte vi till ica maxi i botkyrka där jag sett på hemsidan att det skulle finnas en sodastream genesis på rea för halva priset (449 kr-pga att det kommit en uppgraderad modell). den wassermax jag köpte för drygt två år sen kolsyrar ju sådär plus att det alltid kommer mer eller mindre vatten undertill vid användning. har inte slagit mig förrän nyligen att det ju inte ska vara så och nu är det ju för sent att reklamera så när jag hittade den här för halva priset beslöt jag att det var lika bra att köpa en ny. och det är faktiskt lite skillnad även på bubblorna, de känns större och fler i soda stream-apparater jmf med wassermax precis som jag läst och hört även från andra håll. 

blir troligen en fika i kista idag efter tvättstugan och lite prommis först. och imorgon jobb igen, vilket känns helt okej. lustigt nog känns det som om jag varit (tjänst)ledig mkt längre än två veckor (och en dag). planen är att cykla ett tag. 

Inga kommentarer: