torsdag, augusti 1

ingen människa kan tillfredsställa alla ens behov.

en tjej på jobbet uttryckte sig ungefär så. lite sådär både träffande och snyggt att jag reagerade :-) de flesta håller nog med om det påståendet. ändå tänker jag att vissa faktiskt träffar just en (kanske tom flera) sån/a person(er). kanske spelar det roll vilka behov/förväntningar/krav man har. kanske spelar tur/slump och/eller skicklighet/aktivt utförande in. ansvar över att vara lycklig/nöjd? funderar fortfarande över om man verkligen kan välja det. 
 
i tisdags tog jag båten från jobbet i nacka strand till lidingö efter jobbet. pappa hämtade mig vid aga (lämpligt då han jobbar där) där den stannade efter 10 minuters färd-smidigt. från början var det tänkt att petra skulle hämta mig och att vi skulle hem dit men nu blev det kista ist. roligare på ett sätt men fler famnar som ville rafael :-)

sommaren känns liksom längre i år, tror det beror på att vi hade semester tidigare än vi haft de senaste åren. vi var hemma igen den 15 juli och då återstod halva sommaren. beror säkert på vädret också, med så många varma dagar hittills. men vilket åskväder det var igårkväll! blixtar som lyste upp lite på håll sådär att det var coolt ist för läskigt. fick lämna kvar cykeln igår på jobbet pga regnet och åka kommunalt men idag cyklade jag fast fick söka skydd två (!) ggr på vägen pga kraftiga skurar.  

1 kommentar:

Maria sa...

Jag har helt förändrat min syn/bild från att tro att meningen är att hitta allt i en till att se en nödvändighet i att inte göra det. Jag tycker det är så synd att vissa bilder är så allmänt rådande, just denna bild har jag grubblat så mycket över och gjort att jag känt så mycket osäkerhet.

Det där om att styrka som par kommer av olikheter tex. Olikheter som just gör att allt i ett inte fungerar.

Och om man är lika, ja då tror jag den sammanlagda styrkan kanske skulle bli för svag och leda till andra problem.

Det där om att det perfekta inte existerar...