torsdag, augusti 22

det kunde gått och gångfart.

passande kommentar man kan säga när man chansat/försökt göra nåt som från början är rätt dömt att misslyckas (t ex gå av en bil i farten). 

hörde en annan rolig grej på radion idag där de skojade om alternativ till 5:2-dieten, kommer bara ihåg två saker: 
- håll igen på kalorierna den 15e februari (inte nåt spec med just den dagen men det komiska var att en dag ju varken gör till eller från)
- skär spagettin i massa småbitar-periodisk pasta :-)

för en sekund idag på hemvägen på cykelvägen längs gamla värmdövägen trodde jag att det var mig en polis sköt på med laserpistol för att mäta hastigheten med. de var ju nyligen på götgatsbacken (där tydligen tre gångare de senaste åren blivit ihjälkörda av cyklister) och mätte just cyklisters hastighet. där är det dock gågata vilket betyder att man inte får cykla fortare än gångfart, som iofs tydligen inte finns definierat juridiskt men jag har hittat att 7 skulle vara lagom och 15 km/h för fort, och samtidigt att det är svårt att överhuvudtaget hålla balansen om man cyklar så sakta som 7 km/h. där jag cyklar finns ju inga begränsningar, såvitt jag vet iaf. har inte tänkt på det förut men man borde ju inte få cykla fortare på en cykelväg än på bilvägen bredvid?! inte för att jag tror att jag skulle ligga i riskzonen men ändå. en bil blev invinkad när jag cyklade förbi iaf, det är 30 kl 7-17 och annars 40 km/h på den sträckan.  

Inga kommentarer: