tisdag, augusti 20

att vara sysselsatt. glädjen i det.

mkt på jobbet nu igen, efter att ha varit lugnare under sommaren. men det är kul att ha mkt att göra varje dag, även om den insikten förvånar mig lite, trots att jag vet hur tråkigt det är med motsatsen (på jobbet, alltså, på fritiden existerar inte den termen :-)). jag har inget emot att jobba över när det behövs, enda gången jag känner mig stressad är när jag vet att jag har en tid att passa om jag ska göra nåt efter jobbet. jag har fortfarande svårt att beräkna alla gånger hur lång tid saker tar här, på det sättet känns det fortfarande nytt. vi var ju tre (mot normala två) som jobbade innan sommaren, under sommaren har jag varit själv (på min lilla enhet) och det har varit lugnt och nu är vi på väg upp mot normal arbetsbelastning.

i övrigt en dag med extra mkt hsp-känsla. som bara råkade sammanfalla med den jag fyller 32 år. inte nära till gråt men så mkt känsla, och analys och ältande av dem, i så många händelser.  

Inga kommentarer: