lördag, augusti 17

utvärdering matkasse från mathem.

(efter 7 stycken)
- skönt att inte behöva tänka ut rätter och handla hem utan ist få grejer hemkörda. även om jag inte alltid gillar det de tycker man ska laga, generellt lite fantasilöst, kommer jag oftast på nåt annat att laga på samma varor som jag är nöjd med. och även om jag behöver köpa till lite grejer för att få ihop nåt känns det värt det.
- ett minus är fortfarande att det är för lite och för tråkiga grönsaker; isbergssallad, gurka och tomat är inget jag äter. tror dock många gillar det. mer broccoli, blomkål, spenat, gröna bönor och ärtor, om jag får önska.
- köttet är knappt räknat för att räcka till fyra måltider. minns att jag tyckte detsamma om linas matkasse.     

nästa leverans har jag avbeställt för första gången då den bl a innehöll lins- och dadelbiffar (gillar ej) och stekt kassler m sallad på potatis, gurka och tomat (tråkigt). ska göra en broccolisoppa med chevré jag tänkt länge nu, ett gammalt recept från coop jag modifierat lite, bara gjort en gång men haft i åtanke att göra igen ett tag nu. även denna med färdig ostpastasås i tror jag blir god. 

trevlig middag igår i kista allihopa igen; mamma föreslog efter frankrikeresan att vi skulle ha en liten vinprovning hemma vilket J och petra nappade på (mest de som tycker sånt är kul) och det blev av igår. jag tog båten till lidingö igen, och åkte med pappa hem därifrån. hade bakat en lakritskladdkaka med hallon som jag hade med mig och den blev supersmarrig. 
 
imorgon grillning hos erica&klas i skarpnäck för att fira erica som fyller 33. vi hade lite planer på att se tusenbröder: återkomsten nu men tror det blir prommis ist nu när solen visar sig efter mulen heldag.

Inga kommentarer: