onsdag, augusti 7

sällsynt släp.

pappa mejlade mig en rolig bild idag :-)
 
igår träffade jag maria i liljeholmen efter jobbet. vi köpte med oss mat från salladsbaren på ica kvantum (första gången jag testade sån och det var gott och rätt prisvärt, extra plus för all färsk frukt i bitar) och satt ute och åt vid trekanten. sen promenerade vi runt samma sjö ett antal varv. kändes som sju men maria räknade till fyra :-) och så harmonisk jag kände mig efteråt. att få ha den här ventilen, att uppleva att jag inte är ensam om mina funderingar, känslor, tankar och tyckanden.
 
har läst ut var man av torbjörn flygt och den var inte alls lika bra som jag trodde. handlar om en man som blir oväntat uppsökt av en annan som är pappa till den förstes styvdotter och relationen som utspelas mellan dem, vilket lät intressant när jag först läste om den men språket var lite omständligt och handlingen seg, ärligt talat, trots att boken var så kort (drygt 200 sidor med stor text). har inte läst nåt annat av honom och kommer nog inte göra det heller. däremot har jag väldigt höga förväntningar på jag tjänar inte av jenny åkervall. är förvånad att den inte kommit ut som ljudbok, vilket jag helst vill ha den som. har mejlat förlaget och frågat men annars tänker jag läsa den. har även reserverat martins melins deckardebut status 12 på ljudbok på bibblan.

Inga kommentarer: