söndag, augusti 4

frystorkat och fortsatt varmt.

det här paketet (med frystorkade jordgubbar) låg på mitt skrivbord när jag kom till jobbet i fredags. dagen innan hade vi pratat om just (frys)torkade bär, och jag sa att det var svårt att hitta såna utan socker. dessutom skojade vi om att man skulle kunna frystorka bär i frystorken på jobbet, som ju är tänkt för mkt mindre kvantiteter :-) jag försökte dra min till minnes vilka som varit med i det här samtalet och frågade han som sitter framför mig men det var inte han. tyckte det var lite konstigt men vid lunchen frågade en kvinnlig kollega, som inte brukar säga så mkt när man pratar många, om jag sett jordgubbarna? :-) en annan kollega berättade också att den här kvinnan brukade ge små presenter. uppskattat och vågat! jag tror inte jag skulle vågat göra detsamma, utan att först fråga.

igår var vi i ulriksdal och fikade m peter (Js kompis)&may och deras två barn på snart 5 och 2,5 år (som bor i bergshamra). jag ville gå till trädgårdscaféet men det ville inte de så det blev slottscaféet som förra gången-sådär; tog kantarellpaj och den innehöll kantareller på burk. vi gick dock till trädgården sen och fick reda på att de hade självplock av massa olika saker - men de höll precis på att stänga - så dit kommer jag nog återvända! varmt var det och så även idag då vi cyklade till fruängen via mälarhöjden, västertorp och områdena däromkring, med fikastopp på lyran. sen har vi suttit på balkongen och där sitter jag fortfarande.   

dagens musiktips (ingen video): myth - beach house. hörde i elin klings sommarprat (som var okej), gillar speciellt inledningen som sen återkommer. påminner lite om filmmusiken till den väldigt berörande filmen timmarna, tycker jag. eller som någon uttryckte det i kommentarerna i länken: everything about this movie is fuckin' perfect. på tal om sebart har vi sett klart alla tusenbröder-avsnitt igen nu, bara filmen kvar, den har jag bara sett en gång förut :-)

Inga kommentarer: