måndag, september 1

words and music that create something beyond.

har precis valt ny bok ur bokhyllan eftersom after dark av haruki murakami (som jag helt lyckats missa tills nu) nu är utläst. den utspelade sig under bara ett dygn och var en aning speciell med lite overkliga händelser men helt klart läsvärd.

en bragdbok, att gå in i, gråta över, glädjas åt.

det är mycket som imponerar i pär östlings debutroman. den gestaltar vackert det faktum att livet har sitt eget lopp, bortom vår kontroll, och det är trösterikt.

en berättelse som svider och smeker som en johnny cash-låt.

detta är ord om vi faller som jag ska läsa nu. ligger i soffan och bara lyssnar på musik och läser på bokens omslag och liksom känner in den. jag är ganska säker på att jag kommer hålla med om beskrivningarna ovan men istället för johnny cash kanske jag sätter in gary jules, the verve, vega4, joshua gradin, priscilla ahn, the fray, lifehouse, james blunt, snow patrol eller kent, annika norlin eller tomas andersson wij.

Inga kommentarer: