söndag, juni 7

analys.

ofrånkomligen jämför jag. hur min familj gör, skulle gjort (kontra andras, i detta fall J:s). hur och vad jag tycker. varenda moment. så funkar jag och jag vet att alla familjer är unika på sitt eget speciella sätt, och i detta fall också enskilda människor. och det får man ta. ibland kan jag tycka att mitt sätt att hantera det på har förbättrats, för det är det enda jag kan påverka själv, men det går långsamt, för jag har så svårt att bara släppa saker. och svårt att bara spela med, vilket nog får vissa att uppfatta mig som oartig, men den risken får jag ta. för att behålla det som är jag. om man ska anpassa sig bortom gränsen för vad som är själv kan det lika gärna vara.

maten på caffe nero idag var iaf god. tog kalvfrikadeller. och det var intressant att prata med J:s kusin och hennes man som bor i phoenix, usa, igår. han är pilot och berättade om olika rutter, hur scheman läggs och påverkas av anställningstid på ett sätt som gör att byter man bolag får man de flygtider och rutter ingen annan vill ha och sämre semestervillkor etc. verkar dessutom väldigt jobbigt att bo så varmt och ökigt, att jämnt behöva söka skugga och inte kunna vara ute utan inne där det finns luftkonditionering.

och imorse blev det en till löprunda med splitternya rödvita adidas, kändes bra och nästan inte alls i ryggen.

nu faktiskt läggdags. är ganska slut efter helgen även om jag kanske orkar läsa lite.

Inga kommentarer: