fredag, juni 5

uppbokad helg.

J:s syster med familj från östersund är nere i stockholm denna vecka och bor hos föräldrarna, dvs i pershagen, så imorgon ska vi dit hela dagen. några släktingar kommer på lunchbuffé så det ska bli trevligt, speciellt att träffa den äldsta sonen E, som precis fyllt fyra, igen. sen på söndag ska syskonen, dvs J, A och E med respektive äta på café nero innan A med man ska på springsteen-konserten. det var min idé att vi skulle ses utan barnen som då är kvar hos mormor och morfar.

J har halvdag idag så han åkte ner till pershagen även idag men jag hade rätt mycket att göra på jobbet och eftersom det ändå tar ett bra tag att ta sig dit kommunalt plus att vi ska dit tidigt imorgon är jag hemma ikväll. vi bråkade om det i början på veckan, för J ville att vi skulle sova över, han hade inte bestämt sig som vanligt, men kanske ända till söndag. för mig blir det en större grej med mer meck, och jag tycker inte att det är värt det. räcker gott och väl att träffa familjen lördag och söndag utan att äta frukost tillsammans, tycker jag. problemet är dels att han inte vill planera saker och att han inte tycker att jag ställer upp om jag inte följer med och träffar hans familj varje gång. jag träffar regelbundet mina föräldrar utan J och det är inget konstigt med det, tycker jag, dels för att jag vill och dels för att jag inte vill begära av honom att träffa dem så ofta som jag ibland vill.

Inga kommentarer: