fredag, oktober 30

ännu en tårta (fast ovanligare).

åt lunch på rice med J efter att ha jobbat på förmiddagen (fast vi egentligen är lediga idag). har pratat länge om att vi skulle äta deras asiatiska buffé och den var helt okej även för mig som inte gillar sushi nämnvärt. upptäckte att jag saknat friterad kyckling så ett par såna slank ned och saltlakritssåsen vid desserthörnan var också en hit. var en passande dag att gå på då det tydligen var mycket mindre folk än vad det brukar en vanlig dag och att stå och köa och knappt få nån plats tilltalar inte mig. sen gick vi en liten runda in på saluhallen, inte för att köpa men för att det bara är kul att kolla in allt som finns där. hittade nåt som såg ut som små minikycklingar men huvudet satt kvar med fjädrar och då såg man att det var nån annan fågel. märkliga ting man kan hitta där, speciellt bland köttdiskarna, tycker jag.


middagen med mamma&pappa igår var fin, som vanligt. älskar er! J hade marinerat en fläskfilé över natten med bl a vitlök, lime, soja och olja som han sen helstekte i ugn och den blev jättegod med potatisgratäng och bearnaisesås till. de hade med sig en kokosbollstårta (bild) från lincals i bromma. har aldrig sett en sån förut, men det var passande då kokosbollar står högt på J:s godislista. jag gillar dem inte nåt särskilt.

imorgon kommer H&S och deras döttrar A&E som är knappt tre och ett hit. ska bli skoj att träffa dem igen, nu när E blivit lite större också.

Inga kommentarer: