onsdag, oktober 14

vaccinjakt inledd och avslutad.

har varit så oklart vad som gällt angående om man som vanlig diabetiker räknas till riskgrupper eller inte. först var det diabetes där febersjukdom kan leda till komplikationer som gällde, sen skickades ett extranummer av vårdguiden ut där det bara stod diabetes, men när jag ringde både till vårdcentral och vårdguiden för ett par veckor sen skulle inte alla diabetiker räknas. kollade sen på vårdguiden igen och där var nu uppdaterat med att de som ingår i riskgrupperna inte behövde intyg utan det var bara att uppge att man hade den eller den sjukdomen så då ringde jag min vårdcentral igen och nu var jag välkommen. men inte första dagen. då kommer så många. kom sen på att jag ju kunde besöka en annan vårdcentral som jag passerar cykelvägsmässigt till och från jobbet. jodå, jag kunde komma. så idag gick jag tidigare från jobbet för jaktstart och efter 10 minuter var det avklarat. smidigare än jag trodde det skulle gå.

middagen idag blev inställd då A inte kom ner till stockholm pga ryggont. men på fredag blir det mams&paps-middag för mig när J ska på jobbkvällsaktivitet.

Inga kommentarer: