torsdag, oktober 1

ta inte livet för givet. det är svårt att leva. men det är väldigt lätt att dö.

(ibland behöver man påminnas)

J:s mamma fyller år imorgon så det är tänkt att vi ska dit på middag och på lördag ska vi ju fira pappa på chakula. jag har känt mig febrig av och till hela veckan men inte haft mer än 37,6 när jag tagit tempen. lite jobbigt men sen vet jag ju också att jag kan oroa mig till ganska mycket. hypokondri och ens egna tankar kan påverka mer än önskvärt.

avslutar med lite enkla halvfabrikat - mattips: igår åt vi kräftstjärtar stekta i vitlök ,citron och dill på ciabattabröd med creme bonjour grekisk vitlök och avokado. avokado passar så bra till skaldjur, ja, iaf räkor och just kräftstjärtar som är det enda jag köper i skaldjursväg. till lunch idag åt jag rökt makrill med potatissallad (som ju är en klassisk kombination) med kokta rödbetor (som färgade stora delar av spisen lila när jag kokade dem igårkväll).

Inga kommentarer: